Friday, September 14, 2012

Family trip ke Perlis (Wang Kelian, Gua Kelam, Padang Besar)

09 September 2012-Ahad

Jam 2pagi aku dah tejaga dari tido sebab cousin bukak lampu bilik (tumpang tido umah dia actually, hehe) At last berpusing2 aku atas katil xleh nak lelap dah. So aku bangun n terus mandi tolong makcik bungkus nasi lemak. Oh ye, kalau datang Balik Pulau try la makan nasi lemak makcik Salmah <----- makcik aku lettew...confirm puas hati..terbaekkk!

Dalam pukul 5.30 pagi aku sekeluarga (kak zaidah, makcik n pakcik aku lettew) gerak dari Balik Pulau, Penang. I keep thinking y lah kena keluar pagi buta camtu kan? Singgah breakfast kat Nasi Kandar Pelita Sungai Dua area USM tu. Aku xmkan ape dah sebab awal lagi dah makan nasi lemak panas2 makcik Salmah buatkan :)


Tepat 6.30 pagi teruskan perjalanan ke Perlis. Tujuan utama nak pegi Wang Kelian je nak borong ikan bilis. 

jaga-jaga.. Ena Azman behenti atas Penang Bridge!


2 jam sengah perjalanan dah sampai, Alhamdullillah :)





Sekitar pemandangan di Wang Kelian, Sempadan Perlis-Siam


Sekitar pemandangan di Wang Kelian, Sempadan Perlis-Siam


Sekitar pemandangan di Wang Kelian, Sempadan Perlis-Siam


3 bungkus RM10, better beli je kat kedai2 depan Tesco yang jual kerepek tu..sama je






 yang kanan warna merah = sosej
kiri = keropok lekor


bebola ayam

ok pose kejap, ni time dah penat beli barang :(

Barang2 kat sini murah jugak la macam periuk belanga, makanan basah macam ikan bilis putih bersih siap perisi yang kat Penang RM20++ sini bole dapat RM14/kg. Tapi yang xbestnya borong sampai 20kg tapi xde diskaun??????? Top up sikit RM2 untuk diorang hantar barang2 kita ke kereta. Penat uolls nak bawak barang kat sini sebab nak kena daki bukit :P

Keluar dari Wang Kelian ni, dalam beberapa kilometer dah sampai Gua Kelam. Dekat je. Entry Fee RM1 je untuk dewasa. 









scary jugak la :O



hujung gua




jom ke Padang Besar pulak

Sampai je padang Besar kami makan2 dulu..lapar sanat! 














pulut mangga, sedap walaupun buah ada sikit lebam :)








Sampai umah dah kul10 malam..flat terus!!!! waaaa...penat!






No comments: