Thursday, October 18, 2012

Trip to Bandung ~ pengembara solo si Ena Azman

This was my short trip to Bandung for my bussiness matter.. 
Ops xde gambar sendiri..gambar kaki je ada sebab pegi sorang xde sape nak tlg snap kann..huk2

Trip kali ni banyak sangat halangannya..sedeh taw uolls..flight petang kat LCCT tapi pagi tu masih kat opis berkhidmat untuk negara..so kol7 pagi terus shoot dari Sungai Petani ke Butterworth naek bas kat sana..bas kat sungai petani paling awal pon jam11 uolls. Bas gerak jam 8 pagi n baru sejam belepas bas rosak pulak adoyaiii..sejam lagi nak tunggu bas ganti sampai kat tempat kejadian. Masalah utama sekarang sempat ke nak sampai pudu amik lrt ke kl sentral n naek bas ke LCCT???  Dah la xcheck in flight lagi sebab masalah teknikal website AA tuh..


Alhamdullillah, after all aku selamat jugak masuk dalam perut flight tuh walopun kena marah ngan cashier AA cilaka ituh!


Sampai sana dah mlm so letak beg kat hotel kua cari pasal..yang bestnya aku naik angkutan kota je merayau sekitar bandung..angkutan kota tu merupakan public transport kat bandung, van yang modified jadi bas..bayangkan van kecik macam budak skola naek tuh dorang boleh muat dekat 15 orang???

FACTORY OUTLET JALAN DAGO ~ 
this is my 1st factory outlet visit..ramai cakap item branded with low price bole dapat kat cni..so tipu..fake item belambak la kat cni..


Factory outlet GLOW ~ semua shop ni bersebelahan je so jalan kaki cuci mata sudaa..untunglaa jalan malam sebab xde sape dah kat sini nak bershopping..so x sesak


Another Factory Outlet ~ Gossip..even item kat sini xbape ori tapi ramai je orang2 kaya dtg shopping..cmne ek aku taw dorang kaya? datang la sendiri..


Depan shop ni ada 1 pokok besar pastu ada orang gantung wish list/wish quote kat sini..kebanyakkan nya couple la kot sebab nampak tulis chenta2 je banyak..mula aku nak jugak gantung..tapi nak wish ape ek? hahaha


9juta rupiah abes sekelip mata..apa la yg aku beli tataw..
*tips kalau nak jalan2 tgk tempat orang 2juta rupiah seorang dah ckop, kalau nak membeli belah bawa la lebih sikit k


ESok pagi..lalalalaa~

lorong ke Pasar Baru (tempat shopping kain baju beg kasut telekung murah2) scary jugak la..aku keluar hotel jalan kaki je sebab receptionist hotel tu bagi direction awal2 lagi..tapi macam da sesat xjumpa pon bangunan Pasar Baru ni so aku naik beca..haha..sedangkan kalo jerit pon dengar..dekat sangat :P



Dah jadi habits aku pegi mana pon mesti pakai heels atleast 3-5inchi...haha..so padan muka sakit kaki pastu tegedik2 cari flip flop sebab xleh jalan ke mana..kaki sakit dowhh..

*flip flop pink ni rm15 je..lembut sangat..macam pijak atas carpet je..heheeee..

*lokasi : atas beca


Coffee Indon..sedap jugak macam rasa white coffee

*Lokasi : dalam bilik hotel


My feveret shop beli perfume je la 3 kotak..handbag mahal kalo kat Butik Malaysia pon xmahal camni


Ini la suasana Paris Van Java tempat shopping artis2 Indon..besar jugak..barang2 mahal nak mampoh


Ce teka orang ke patong?


Kasut buatan Indon..sume cantik2 tapi xde saiz aku..kuikui


Hot Tuna Spagheti n lemonade juice ade daun pudina tu..wangi n manis..n sedap! Nyummy

*ops jgn tanya makanan Indon ape best kat sana okay sebab aku xreti makan makanan camtu..1st day makan masakan Minang terus sakit perut..lauk2 pon pelik2..ada otak lembu masak kari??? huh terus xjadi tengok lauk pauk yg lain!
*lagipon aku bukan jenis suka makan..xmakan sehari pon xpe alas dengan susu je..hehee...


Pegi bawak satu beg..kena topap lagi 2 beg la nampaknyaaa


Boarding 1215 so selalunya dorang akan tutup kaunter check in awal 45minit..bole pulak jam aku nak abes bateri time kritikal camni..tengok awal lagi rupanya dah tinggal 20-30 minit je naseb dorang tima aku lagi masuk dalam flight tuh..hahaaa..so funny Ena Azman yang clumpsy


Tengok tu orang tengah tgu flight kecik je kan airport ni..macam stesen bus je


View from the top, beside me sorang guy handsome sgt..tapi x fasih speaking english inikan pula nak speaking Malay..aku budget dia orang Indon la..hahaaa


Sampai Airport LCCT pekena asam laksa..nampak hitam legam rasa pon masin..tapi clear sebab lapar sangat masakan camni



Xabes lagi...nanti aku update balik..sebab aku nak balik keje dulu. Esok ada interview yg nak kena attend, wish me luck uolls :)


No comments: