Thursday, January 15, 2015

Sydney Day 5 - Taronga Zoo

19 MAC 2014

Pagi lagi aku dah bangun. Harini excited uolls nak lepak-lepak kat Mosman. Privacy sangat tak ramai orang pon masa aku pegi tu.

Macam biasa aku naik bas and touch je MyMulti tiket aku tu tanpa rasa bersalah.


Rupa tiket MyMulti


Aku turun kat Circulay Quay. Terus jalan ke arah Opera House. Terminal-terminal feri yang nak pegi mana-mana semua ada depan Opera tu je.

So aku amik je terminal F6 dia akan turun kat jeti Taronga Zoo. Ni pon aku touch je tiket MyMulti boleh access bas dan feri.




Dalam map tu aku ada kat antara point A dan E. Naik feri ke Taronga Zoo.


free seating..aku duduk luar je

dah sampai, turun kat Taronga Zoo

Zoo Entry, tapi aku tak masuk pon

Ikut je direction, aku nak pegi Bradleys Head

Jalan sajok, sunyi. Macam scary jugak sebab takde orang


Paling dekat, 15 minit je jalan...hiks :)

Yeay, dah sampai!!!


Opera House dan Harbour Bridge boleh nampak dari sini

Lagi...


Ada lagi

Suka betul tengok pic ni, nampak real sangat pimples dan jeragat apa semua tu. Kenangan betul sebab sekarang dah hilang :)

Last pose

On the way balik


Sampai je kat terminal feri yang mula-mula naik tadi, aku amik bas terus balik umah. Malas nak pegi mana-mana sebab lapar. So balik makan dan sampai sudah tak keluar mana dah.

Anyway, bagi yang berkesempatan dan ada banyak masa boleh la site visit sikit ke Mosman. Tapi kalau takde tiket MyMulti dan perlu beli tiket feri asing, aku rasa tak berbaloi pulak. Sebab macam takde apa-apa sangat pon kat situ kecuali Zoo tu je.

Zoo pulak macam biasa-biasa je tengok dari luar, berapa kerat je yang masuk. Better spend duit sikit untuk masuk ke featherdale wildlife park.


Bersambung esok pulak....

No comments: